Dobrovolná příprava občana ČR
– Prezidentův štít „MENTOR“
Program „Český ochránce – metodika pro učitele“ je zaměřen na vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti bezpečnosti a prevence. Zahrnuje výuku o identifikaci rizik, reakcích na krizové situace, psychické bezpečnosti, prevenci a výchově k bezpečnému chování. Program poskytuje metodiku, jak efektivně zvládat bezpečnostní výzvy ve školním prostředí, a zdůrazňuje důležitost pravidelné aktualizace znalostí a dovedností v oblasti bezpečnosti. Cílem je vytvoření bezpečného školního prostředí a podpora studentů ve stávání se odpovědnými členy společnosti.
Vzdělání je prostředkem pro získávání informací. Žáci se učí hledat, hodnotit a používat informace relevantní pro jejich bezpečnost a prevenci. To může zahrnovat výzkum, online bezpečnost a kritické myšlení, a další..
Vzdělání pomáhá žákům a učitelům připravit se na mimořádné situace, jako jsou přírodní katastrofy, požáry nebo bezpečnostní incidenty. To zahrnuje seznámení s evakuačními plány, první pomocí a postupy pro krizové situace, a další..
V rámci vzdělávání se prevence stává klíčovým prvkem. Učitelé učí žáky, jak předcházet různým rizikovým situacím, jako je šikana, kyberšikana, závislosti nebo nehody. Prevence zahrnuje povědomí o rizicích a schopnostech minimalizovat rizika, a další..
Tvrdě pracujeme ve všech oblastech, abychom zajistili, že naše služby a programy jsou komplexní, aktuální a přizpůsobené dynamicky se měnícím bezpečnostním potřebám.
Grafický obsah průvodce metodikou pro učitele
Abeceda programu s každým písmenem abecedy reprezentujícím klíčový prvek programu:
| A |
Analýza rizik: Identifikace rizik, Taktická analýza |
| B |
Bezpečnostní plánování: Bezpečnost, Bezpečnostní plán |
| C |
Cíle vzdělání: Identifikace relevantních témat a cílů výuky, vytvoření osnov a plánů výuky pro jednotlivé bloky |
| D |
Devět bodů: Mapa otázek devíti bodů připravenosti |
| E |
Edukace v krizových situacích: Integrace teoretických a praktických dovedností prevence krizí do výuky |
| F |
Forma integrace teoretických dovedností prevence krizí do výuky: Vývoj preventivních opatření |
| G |
Gestion stresu a konfliktů: Zvládání stresu a konfliktů |
| H |
Hledání společného cíle: Nalezení společného cíle |
| I |
Informační zdroje: Metodické doporučení |
| J |
Jednání v krizi: Příprava na rychlou reakci |
| K |
Komunitní a psychologická podpora: Psychosociální podpora |
| L |
Limitace podnětů: Omezování podnětů zločinu a k trestné činnosti |
| M |
Metodika výuky: Metodické doporučení |
| N |
Návody k jednání: Přílohy |
| O |
Osnovy výuky: Vytvoření osnov a plánu výuky pro jednotlivé dovednosti |
| P |
Prevence krizí: Prevence |
| R |
Rozvoj osobnosti a dovedností: Rozvoj životních dovedností |
| S |
Spolupráce a týmová práce: Spolupráce ve třídě a rozvoj životních dovedností |
| T |
Teoretické základy: Integrace teoretických dovedností prevence krizí do výuky |
| U |
Únikové cesty: Plánování a realizace bezpečnostních protokolů pro únikové cesty |
| V |
Výuka a praktické dovednosti: Integrace praktických dovedností prevence krizí do výuky |
| Z |
Závěr školního roku: Sběr a analýza zpětné vazby od studentů, Hodnocení a reflexe dosažených cílů vzdělávacího programu |
V rámci programu „Český ochránce“ se klíčově zaměřujeme na tři hlavní body:
VYSVĚTLIT – NAUČIT – SPOJIT
Vysvětlení, výuka a propojení jsou klíčové prvky programu „Český ochránce“. Společně se snažíme vybudovat silnou a bezpečnou společnost, ve které jsou naše děti připraveny čelit výzvám a nést zodpovědnost za své vlastní i kolektivní bezpečí.
A dál dle abecedy výcviku v programu..